Základní informace
Kdo může podat žádost o dotaci
Aplikace umožní podat žádost o dotaci v programu A, B, C, D, E a T poskytovateli sociálních služeb, který:
je registrován v registru poskytovatelů sociálních služeb a
má sídlo na území ČR a
má registrovanou alespoň jednu sociální službu, kterou bude podle údajů uvedených v registru poskytovatelů poskytovat alespoň jeden den v období, na které žádá o dotaci.
Dotační programy a vyhlašovatelé dotačních řízení
Aplikace umožňuje žádat o dotaci v dotačních programech A, B, C, D, E a T.
Dotační řízení pro dotační program A vyhlašují jednotlivé kraje a Hl. město Praha (dále jen kraje).
Dotační řízení pro dotační program B vyhlašuje MPSV.
Dotační řízení pro dotační program C, D, E a T vyhlašuje MPSV (jedná se o mimořádné dotační řízení k poskytnutí mimořádné dotace ze státního rozpočtu pro poskytovatele sociálních služeb).
Poskytovatel podává na každého vyhlašovatele, u kterého žádá o dotaci, vždy jen jednu žádost, která obsahuje dílčí žádosti o dotaci na jednotlivé sociální služby poskytovatele.
Termíny podání žádostí
Žádosti o dotace se podávají v rámci dotačních kol.
V rámci dotačního kola kraje a MPSV vyhlašující samostatné na sobě nezávislé termíny pro podání žádostí.
Žadatel se o jednotlivých termínech musí informovat u jednotlivých vyhlašovatelů dotačního řízení.
Na každého vyhlašovatele (daný kraj nebo MPSV) podává poskytovatel v rámci dotačního kola pouze jednu žádost, obsahující dílčí žádosti o dotace na jeho sociální služby.
Je-li kterákoli žádost podána před koncem období pro podání žádostí, může ji poskytovatel tzv. vzít zpět, provést změny a opět do konce období podat. Pokud ji vezme zpět a pak nepodá, žádost se považuje za nepodanou.
Obsah žádosti: dílčí žádosti o dotace na jednotlivé sociální služby
V programu A lze žádat kraj o dotace pouze na ty sociální služby, které poskytovatel v tomto kraji poskytuje, tedy, které mají tento kraj uvedený v registru poskytovatelů sociálních služeb jako kraj působnosti.
Aplikace nepovolí podáni žádosti na dotaci v programu A, jestliže bude obsahovat dílčí žádost na sociální službu, na kterou již byla žadatelem podána žádost o dotaci v programu B a naopak. Nelze žádat o dotaci na sociální službu současně v obou dotačních programech.
Dílčí žádost o dotaci na danou sociální službu může být obsažena v žádostech o dotaci i na jiné kraje pouze tehdy, jestliže v informacích o této službě je v žádosti uvedeno rozdělení požadavku na dotaci na více krajů. Podat žádost lze však pouze na ty kraje, které jsou v rozdělení požadavku na dotaci uvedeny.
Jestliže tedy poskytovatel chce žádat o dotaci na sociální službu od více krajů, pak před podáním žádosti na první z těchto krajů uvede v údajích služby (v dílčí žádosti na tuto sociální službu) rozdělení požadavku na dotaci na tyto kraje. Pak sociální službu uvede v jednotlivých žádostech o dotace (stejného dotačního kola) na tyto kraje. Po podání žádosti na kterýkoli z těchto krajů již nelze informace o této sociální službě měnit, a to v žádné z ostatních rozepsaných žádostí téhož dotačního kola, do kterých je sociální služba vložena.
Rekapitulace rozdělení požadované dotace na více krajů:
Poskytovatel nemůže požadovat o dotaci na sociální službu, jestliže ta je již uvedena v žádosti na jiný kraj a v této žádosti není uvedeno rozdělení požadavku na dotaci na kraje anebo je uvedeno rozdělení na jiné kraje.
Pokud v žádosti o dotaci na sociální službu uživatel zadá rozdělení požadavku na dotaci na další kraje, je možno žádost na tyto příslušné kraje s touto službou podat.
Změny údajů žádosti o této službě (včetně výše požadavku na dotaci, struktury uživatelů, předchůdce služby, personálního zabezpečení, rozpočtu a zdrojů financování) prováděné v kterékoli žádosti se promítají do informací o této službě uvedené ve všech ostatních žádostech na tuto službu.
Jestliže se jedna žádost o dotaci podá, pak nelze měnit informace o službě na kterékoli z nepodaných žádostí.
Přílohy k žádosti
Jednotliví vyhlašovatelé dotačních řízení mohou požadovat vložení různých elektronických příloh (souborů). Přílohy jsou dvojího typu: přílohy přikládané k žádosti jako celku a přílohy přikládané k informacím o jednotlivých sociálních službách (k dílčím žádostem na sociální služby). Pokud vyhlašovatel požaduje vložení určité přílohy jen v některých případech, které však aplikace nevyhodnocuje a poskytovatel ji do žádosti nevloží, je aplikací pouze varován.
Poskytovatel je povinen zjistit si u vyhlašovatele dotačního řízení, jaké přílohy jsou k žádosti o dotaci požadovány a tyto přílohy je povinen do aplikace vložit.
Podáni žádosti
Dokladem o podání žádosti na vyhlašovatele dotačního řízení je pdf žádosti, ve kterém je uvedeno datum a čas podání a kdo žádost podal. Pdf žádosti je uloženo v aplikaci a žadatel si jej může kdykoli vytisknout nebo uložit do svého počítače.
Jestliže v průběhu podávání žádostí na jednotlivé vyhlašovatele dojde ke změně společných údajů o poskytovateli, např. v kontaktech, kontaktních nebo statutárních osobách, na nově podávané žádosti poskytovatel uvede jejich aktuální stav. Není nutno údaje na dříve podaných žádostech na jiné kraje opravovat.
Před zahájením vytváření žádosti si překontrolujte, zda údaje v registru poskytovatelů týkající se organizace a registrovaných služeb jsou aktuální.
Aplikace na to při založení žádosti upozorňuje následujícím hlášením:
Oprava údajů registru provedená až v průběhu vyplňování žádosti se v žádosti již neprojeví a může zkomplikovat vlastní podání žádosti. Zásadní nesrovnalosti brání podání žádosti!
Změny vzniklé po vlastním podání žádosti o dotace (změna sídla, čísla účtu, statutárního orgánu aj.) je poskytovatel povinen oznámit každému vyhlašovateli dotačního řízení, na které žádost o dotaci podal.
Kdo a kdy podává výkaz sociálních služeb
Povinnost podat výkaz má každý poskytovatel sociálních služeb uvedený v registru poskytovatelů sociálních služeb.
Poskytovatel podává jeden výkaz za všechny své služby, které poskytoval alespoň jeden den v roce, za který výkaz podává.
Před zahájením vytváření výkazu si překontrolujte, zda údaje v registru poskytovatelů týkající se identifikačních údajů organizace (název, sídlo, IČ, právní forma) jsou aktuální. Na výkazu musí být tyto údaje uvedeny aktuální, nikoli platné k roku, za který se výkaz podává.
Náhledem do registru poskytovatelů zkontrolujte, zda seznam sociálních služeb s ohledem na období jejich poskytování je správný, zda obsahuje všechny sociální služby, které jste v roce, za který výkaz podáváte, poskytovali. Současně zkontrolujte, zda seznam s ohledem na období poskytování neobsahuje nějakým nedopatřením sociální služby, které jste ve skutečnosti neposkytovali.
Zjistíte-li nesrovnalosti, nevytvářejte výkaz, ale kontaktujte příslušný registrační orgán a domluvte se na jejich odstranění.
Upozorňujeme, že změny v registru, zadané až v průběhu vytváření výkazu, se ve výkazu neprojeví. Zásadní nesrovnalosti brání podání výkazu!